Warunki gwarancji:
- Gwarancja jest ważna na terenie Polski i dotyczy produktów firmy INEX zakupionych i zamontowanych na terenie Polski.
- Odpowiedzialność z tytułu gwarancji dotyczy wad powstałych z przyczyn tkwiących w materiale i procesie produkcji. W przypadku składowania i magazynowania produktu przed zamontowaniem, produkt powinien być przechowywany w pomieszczeniach suchych, przewiewnych, nie narażonych na promieniowanie słoneczne.
- Zgłoszenie reklamacji należy dokonywać w formie pisemnej w firmie w której został dokonany zakup.
- Podstawą do wnoszenia roszczeń z tytułu gwarancji jest faktura zakupu.
- W ramach gwarancji Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody jakie powstaną w składnikach majątku
Kupującego lub osób trzecich innych niż przedmiot, którego dotyczy udzielona gwarancja. Odpowiedzialność
Sprzedawcy jest ograniczona do wartości reklamowanego towaru dotkniętego wadą.
Okres gwarancji:
- Gwarancji na prawidłowe funkcjonowanie produktu, firma INEX udziela na okres 24 miesięcy od daty zakupu pod warunkiem, że użytkowanie odbywa się zgodnie z przeznaczeniem.
- Firma gwarantuje odporność antykorozyjną produktów przez okres 24 miesięcy tylko w strefach C1, C2, C3.
- Niezabezpieczone fabrycznie krawędzie cięcia lub wykonane w trakcie montażu (końcówki drutów, krawędzie
otworów itp.) w odległości do 10mm od linii cięcia są wyłączone z gwarancji. - Zmiana koloru powłok, akcesoria zamkowo-zawiasowe bram i furtek, pochwyty, klamki, śruby i nakrętki a także elementy wykonane z tworzyw sztucznych nie są objęte niniejszą gwarancją
- Gwarancja udzielona jest na błędy produkcyjne oraz na zabezpieczenie antykorozyjne pod warunkiem, że produkty nie są wystawione na działanie temperatury poniżej -20C i powyżej 40C oraz montowane będą w temperaturze nie mniejszej niż 0C.
- Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych powstałych na skutek działania sił dynamicznych, złego magazynowania, transportu, sił zewnętrznych, montażu i użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem
- Gwarancja nie obejmuje szkodzeń będących następstwem celowego działania
- Gwarancja udzielona jest pod warunkiem, że eksploatacja produktów będzie odbywała się w normalnych warunkach środowiskowych bez kontaktu z substancjami agresywnymi
- Gwarancja nie jest przyznana, gdy produkt został zamontowany w środowisku silnie agresywnym
- Dla produktów zamontowanych w pobliżu terenów przemysłowych wynosi do 12 miesięcy.
- Produkty eksploatowane bliżej niż 3000m od linii brzegowej morza nie podlegają gwarancji.
Świadczenia gwarancyjne:
- W okresie gwarancji usuwane są wszelkie wady produktu stwierdzone jako wady produkcji lub materiałów w terminie 60 dni od daty uznania reklamacji.
- Powyżej wymienionego terminu odpowiedzialność sprzedawcy wygasa.
- W ramach gwarancji firma zobowiązuje się do naprawy lub obniżenia ceny zakupu produktu.
- Kwota naprawy gwarancyjnej nie może przekroczyć wartości reklamowanego produktu.
- Wartość roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji nie może przekroczyć wartości reklamowanych produktów.
- Kupujący w razie uszkodzeń, usterek, nieprawidłowych lub niepełnych dostaw ma obowiązek spisać z osobą dostarczającą protokół jakościowy i ilościowy.
Świadczenia gwarancyjne nie będą realizowane w przypadku:
- Użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem wyrobu oraz nieprawidłowej konserwacji, lub jej zaniechania.
- Działania czynników zewnętrznych takich jak: ogień, woda, sole, kwasy, rozpuszczalniki, alkohole, aromaty oraz inne agresywne działające substancje chemiczne np.: cement, wapno, środki ścierające i czyszczące powodujące ubytki materiału lub rysy.
- Anomalii pogodowych oraz klęsk żywiołowych, zdarzeń losowych.
- Napraw, przeróbek lub zmian konstrukcyjnych dokonanych przez użytkownika lub osoby trzecie.
- Montażu dokonanego przez osobę niekompetentną i niezgodnie z instrukcją obsługi i montażu lub też zaniechania konserwacji produktu opisanego w instrukcji obsługi.
- Napraw przeprowadzonych przez osoby nieupoważnione.
- Nawiercania otworów w produktach dokonanych przez użytkownika lub osoby trzecie.
- Występowania przebarwień, nieznacznych nierówności ocynkowanej powierzchni zewnętrznej oraz tzw. „białej korozji” (będącej wynikiem naturalnego procesu utleniania się cynku) jest zjawiskiem naturalnym, charakterystycznym dla tego rodzaju powłoki antykorozyjnej i nie stanowi podstawy do reklamacji.
- Zakłóceń w pracy urządzeń sterujących spowodowanych silnym polem magnetycznym pochodzącym od zlokalizowanych w pobliżu urządzeń energetycznych lub radiowych.
- Zastosowania części zamiennych innych producentów niż części oryginalne producenta, bez pisemnej zgody producenta.
- Zwrotom nie podlegają produkty wyprodukowane na indywidualne zamówienie Kupującego.
- Roszczeń dot. bram samonośnych, kiedy po ich otwarciu przeciwwaga opadać będzie w proporcji: 1cm na każdy metr bieżący bramy.
Uwagi:
- W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia reklamacji wszelkie koszty z tym związane ponosi zgłaszający reklamację.
- Aby przyspieszyć procedurę rozpatrzenia reklamacji, producent wymaga załączenia do zgłoszenia zdjęcia reklamowanego produktu wraz z wyszczególnieniem powstałej wady.
- Gwarancja nie ma zastosowania w przypadku, kiedy reklamacja została złożona po okresie gwarancyjnym.
- Złożenie reklamacji nie wydłuża terminu płatności.
- Kupujący ma obowiązek osobiście lub za pomocą osoby upoważnionej dokonać odbioru ilościowego oraz jakościowego, dostarczonego produktu i potwierdzić odbiór czytelnym podpisem.
- W przypadku wysyłki lub odbioru towaru za pośrednictwem przewoźnika dostawa lub odbiór towarów będzie rozumiany jako dostawa/odbiór przez Klienta. Od tego momentu wszelkie ryzyko utraty bądź uszkodzenia rzeczy zostanie przeniesiona na Klienta.
- Na elementach ocynkowanych ogniowo bez powierzchni lakierowanej dopuszcza się występowanie nadlewów cynku o wysokości do 0,5 cm.
- Dopuszcza się tolerancji wymiarowej +/- 10%.
- Dopuszcza się tolerancję grubości drutu wraz z powłokami +/- 0,3mm (średnia z co najmniej dziesięciu punktów pomiarowych w różnych miejscach produktu). W przypadku paneli 2D/2DS tolerancja grubości drutów wynosi +/- 0,5mm.
- Dopuszcza się tolerancję grubości ścianki profili wraz z powłokami +/-0,35mm (średnia z co najmniej pięciu punktów pomiarowych w różnych miejscach).
- Dopuszcza się niewielkie odkształcenia produktów wywołane procesami: zgrzewania, spawania, cynkowania, lakierowania proszkowego.
- Dopuszcza się występowanie w profilach otworów technologicznych.
- W przypadku wysyłki towaru za pośrednictwem przewoźnika, w sytuacji kiedy Kupujący towaru nie odbierze z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, Sprzedawca nie ma obowiązku wysyłania towaru ponownie, natomiast Kupujący ma obowiązek odbioru towaru z siedziby firmy INEX.
- Gwarancja udzielana jest pod warunkiem, że montaż odbywał się zgodnie z instrukcją i zasadami sztuki budowlanej.
- Wyłącza się z gwarancji antykorozyjnej okucia, akcesoria zamkowo-zawiasowe bram i furtek oraz wyposażenie elektryczne.
- Jeżeli spośród towarów dostarczonych i sprzedanych tylko niektóre są wadliwe i dają się odłączyć od towarów wolnych od wad, uprawnienie Kupującego ogranicza się wyłącznie do towarów wadliwych.
- W żadnym wypadku Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie lub uboczne Klienta tj: straty handlowe, utratę spodziewanych zysków lub inne straty pośrednie).
- Towar uważa się za automatycznie przyjęty i pozbawiony wad w chwili dostawy.
- Instrukcje montażu, deklaracje zgodności i certyfikaty są dostępne w punkcie sprzedaży firmy INEX.
- W przypadku reklamacji, koszty demontażu i ponownego montażu towaru pokrywa Kupujący.
- Obowiązek demontażu oraz przygotowania wadliwego towaru do odbioru spoczywa na Kupującym.
- Za szkody będące następstwem użytkowania wadliwego lub uszkodzonego wyrobu Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy jest ograniczona do 100% wartości uszkodzonego Towaru.
OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY INEX
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Realizacja transakcji następuje po złożeniu przez Kupującego osobiście lub drogą elektroniczną pisemnego zamówienia czytelnie podpisanego przez Kupującego lub osobę upoważnioną bądź wpłatą zadatku.
- Zamówienie musi zawierać następujące dane: dane personalne Kupującego, rodzaj produktu, parametry produktu, ilość, termin realizacji, adres dostawy.
- Termin realizacji rozpoczyna się od dnia potwierdzenia przez Sprzedawcę (szczegóły zawierania terminów na Pro Formie).
- O błędach w potwierdzeniu zamówienia przesłanego przez Sprzedawcę należy powiadomić Sprzedawcę pisemnie.
- Wszystkie oferty cenowe mają ważność 7 dni kalendarzowych, chyba, że strony ustaliły inaczej.
- Oferta cenowa przedstawiona przez Sprzedawcę nie powoduje rezerwacji towaru.
- Poziom rabatów jest ustalany indywidualnie i zależy m.in. od ilości zamówienia, odległości dostawy.
- Kupujący jest zobowiązany do niezwłocznego odbioru towaru w ustalonym terminie.
- Wszelkie zmiany w zamówieniu mogą nastąpić w formie pisemnej do 3 dni od potwierdzenia zamówienia przez Sprzedającego pod warunkiem zgody przez Sprzedającego.
- W przypadku gdy zamówienie zawiera wykonanie usługi montażu ogrodzenia Kupujący odpowiada za zapewnienie możliwości swobodnej realizacji robót w uzgodnionym czasie i miejscu.
- Ulotki, reklama, foldery, wystawy są działaniami wyłącznie poglądowymi. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmian technicznych polepszających jakość i funkcjonalność swoich wyrobów bez powiadomienia Kupującego. Jednakże zmiany te nie mogą mieć wpływu na ustaloną cenę towaru.
- W przypadku odbioru zamówienia transportem własnym, osoba działająca w imieniu bądź na zlecenie Zamawiającego zobowiązana jest przedstawić stosowne upoważnienie odbioru.
- Kupujący ma obowiązek znać parametry i przeznaczenie zamawianego towaru. Sprzedawca dostarcza towar zgodnie z zamówieniem i nie bierze odpowiedzialności za dalsze jego wykorzystanie, również za wykorzystanie niezgodne z jego przeznaczeniem.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi w rozumieniu art. 556, 566 i nast., Kodeksu Cywilnego, jest wyłączona.
- Jeśli termin realizacji zostanie niedotrzymany przez Sprzedającego na skutek działania siły wyższej Kupującemu nie przysługuje prawo do odszkodowania.
Do zdarzeń określonych mianem siły wyższej zalicza się m.in.:
- Klęski żywiołowe,
- Strajki,
- Niezawinione przez Sprzedającego przerwy w funkcjonowaniu zakładu.
- Niezawinione przez Sprzedającego przerwy w dostawach surowców niezbędnych do produkcji.
2. CENY I PŁATNOŚCI
- Cena na zamówiony towar określana jest każdorazowo na potwierdzeniu zamówienia dokumentu Pro Forma.
- Faktury wystawione przez Sprzedawcę są płatne bez jakichkolwiek odliczeń w terminie wskazanym na fakturze licząc od daty ich wystawienia.
- Płatność uważa się za dokonaną w chwili wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy lub w momencie wpłaty dokonanej w kasie.
- Wniesienie reklamacji nie zwalniają Kupującego od obowiązku terminowej zapłaty.
- W przypadku niedotrzymania terminu płatności Sprzedawca ma prawo naliczyć Kupującemu odsetki za opóźnienie w wysokości przewidzianej Ustawą z dn. 23.04.1964 (art 481 Kodeksu cywilnego).
- Kupujący staje się właścicielem towaru w momencie całkowitej zapłaty (paragraf 589 Kodeksu cywilnego).
- W przypadku nieuzasadnionej odmowy odbioru zamówionego towaru lub wycofania zamówienia przez Kupującego po dacie jego złożenia Sprzedający ma prawo obciążyć Kupującego karą umowną w wysokości 100% wartości brutto zamówienia, wliczając w to wpłacone zaliczki lub przedpłaty.
- W przypadku zwłoki w płatności ze strony Kupującego lub innych jego działań na szkodę Sprzedawcy, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania dostaw lub świadczenia usług.
- W przypadku zamówienia towaru, a następnie zaniechania odbioru, wycofania się z zamówienia lub jakiegokolwiek innego zaprzestania realizacji zamówienia, Sprzedawca ma prawo do naliczania kary umownej w wysokości co najmniej 50% wartości brutto w części niezrealizowanego zamówienia. Wszelkie przedpłaty dokonane przez Kupującego dotyczące tego zamówienia zaliczane są na poczet ww kary umownej.
- Sprzedawca ma prawo żądać odszkodowania przewyższającego wartość kar umownych.
- W przypadku Klienta, który po raz pierwszy dokonuje zakupu u Sprzedawcy lub poprzednie zobowiązania względem Sprzedawcy regulował z opóźnieniem, Sprzedawca jeszcze przed rozpoczęciem wykonania zlecenia może zażądać płatności na podstawie faktury pro formy, której realizacja przez Klienta będzie warunkiem przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania dostawy w przypadku oznak pogarszającej się sytuacji finansowej Klienta.
- Wszelkie inne koszty, mogące wyniknąć w czasie realizacji zamówienia np. przeładunek i inne opłaty i podatki obowiązujące w czasie realizacji zamówienia obciążają Kupującego o ile strony nie ustaliły inaczej.
- Sprzedawca może uwarunkować realizację zamówienia od zapłaty części kwoty (zadatku), jak również przedpłaty w przypadkach innych niż wymienione powyżej.
3. WAŻNE INFORMACJE
- Zgrubienia, lekka chropowatość powierzchni lakierowanych, która może wystąpić na towarach Sprzedającego jest skutkiem procesu cynkowania ogniowego i nie podlega reklamacji.
- Cynkowanie ogniowe jest jedynie procesem przedłużającym żywotność produktu i nie podnosi wartości estetycznych.
- Rysy i zadrapania powstałe podczas montażu, które zostały naprawione nie podlegają reklamacji.
- Nacięcia na powierzchni lakierowanej jest procesem weryfikacji wytrzymałości powłoki i nie podlega reklamacji.
- Wszelkie rysunki, opisy dotyczące wagi, wymiarów oraz opisy i ilustracje zawarte w ulotkach i katalogach reklamowych cennikach, przybliżone dane dotyczące funkcjonowania lub inne specyfikacje dostarczane przez Sprzedawcę są wyłącznie przybliżone i nie stanowią części umowy ani gwarancji o ile Sprzedawca wyraźnie nie potwierdzi.
- Rysunki, dokumenty techniczne, specyfikacje przedstawione na potrzeby wykorzystania ich przez Klienta nie mogą być kopiowane, powielane lub przekazywane osobie trzeciej bez uprzedniej zgody pisemnej Sprzedającego.
- Odbioru technicznego ogrodzenia dokonuje się oglądając jego elementy z odległości minimum 5 metrów w ciągu dnia.
- Wszystkie połączenia spawane wykonane są metodą MIG zgodnie z normą PN-EN ISO 3834-4.
- Zwrot towaru pomniejszony o koszty obsługi magazynowej jest możliwy tylko po wcześniejszym uzgodnieniu z działem handlowym Sprzedawcy i pisemnej zgodzie.
- W przypadku nieuzasadnionego braku odbioru towaru Klient będzie obciążony kosztem magazynowania. Koszt magazynowania zaczyna się od kwoty 100zł netto dziennie (w zależności od ilości i gabarytu).
- Reklamacje dotyczące jakościowych wad ukrytych, których stwierdzenie nie było możliwe w dniu dostawy należy przedłożyć Sprzedawcy na piśmie po ich ujawnieniu, jednak nie później niż 14 dni od daty odbioru. Po tym terminie odpowiedzialność Sprzedawcy wygasa.
W sprawach nieuregulowanych postanowieniami w ogólnych warunkach sprzedaży mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych (dz. U. nr 139 z 08.03.2013r).
Oświadczenie
Klienta – osoby fizycznej o wyrażeniu zgody na przetwarzanie jej danych osobowych z uwagi na jej zainteresowane zawarciem z firmą INEX Igor Pietrzak z siedzibą w Płońsku umowy sprzedaży jej wyrobów firmy INEX.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Administratora – Igora Pietrzaka jako właściciela firmy INEX Igor Pietrzak z siedzibą w Płońsku (NIP 527 240 35 94) przekazanych przeze mnie danych osobowych niezbędnych do zawarcia z tą firmą umowy sprzedaży jej towarów.
Jednocześnie oświadczam, że jestem świadomy dobrowolności podania tych danych, oraz że zostałem poinformowany o prawie dostępu do treści swoich danych oraz o prawie ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawie do przenoszenia danych, prawie wniesienia sprzeciwu, a także prawie do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.